17. juni 2019

Gjørsfiske 14.5, 16.5, 19.5, 22.5 & 26.5

Tirsdag 14.5 
Ble et forsøk etter gjørs i Øyeren alene. Litt mye vind og gjørs i tullehumør, så det endte med masse smånapping uten gjørs på land. Jeg fikk to gjedder bare. Jaja - fin vannstand, så det blir ny tur snart!

Torsdag 16.5 
Ny gjørstur med Andreas. Nydelig kveld ved Øyeren, men gjørsen var enda mer tullete enn sist. Vi hadde sikkert 100 napp - men ikke en eneste gjørs på land... Eneste som kom opp var 2 sniper på Andreas, og en ganske grov gjedde på meg (6400g)...


Småpen Øyerengjedde på 6400g

Søndag 19.5 
Ny gjørstur alene. Forholdene så fine ut, men etter 3 timer uten et eneste touch på stengene tok jeg kvelden.

Onsdag 22.5 
Enda en gjørstur alene. Tregt fiske, bare noe smånapping. Så plutselig kom det et skikkelig run på ei stang som hadde hatt desidert mest napp hele kvelden. I tilslaget satt det en tung fisk, som var oppe i overflata et par ganger, men ellers bare ville ned mot bunnen. Fikk trua på at det endelig kunne være en skikkelig Øyerengjørs og ikke nok ei midsize gjedde. Fikk ganske høy puls når jeg så fisken, og var skikkelig nervøs inntil den lå trygt i håven. Endelig pers, og over 4 kg-grensa med god margin med en nydelig gjørs på 6040g/81 cm!


Ny pers med en nydelig Øyerengjørs på 6040g/81 cm 

Ellers hadde jeg besøk av en bever som ikke så meg og først satt ved siden av meg å tygde kvist, så svømte forbi meg på knappe halvmeterens avstand mens jeg satte ut igjen gjørsen. Fikk også besøk av en rådyrbukk.

Søndag 26.5 
Ny gjørstur, denne gang med Marius. Noen få napp på starten, men så døde det helt når det egentlig burde tatt skikkelig av. Ingen fisk på land til tross for veldig mye overflateaktivitet og mye predatorjaging. Fortsatt lite mygg heldigvis.

Ingen kommentarer: