23. september 2016

Oslofjorden 16.9 & 17.9

To nye vadeturer i Oslofjorden med OK resultat:

Fredag 16.9
Jeg, Ståle og Marius rotta os sammen, og inviterte med Christer som var på østlandet for å plukke tunge og var. Vi vada et par strekninger. Fant mye tunger, så Christer kunne kjapt notere ny art - han fikk vel 3 eller 4 stk, den største noe over 800g. Ståle fikk også notert ny pers med 900-eteller annet. Jeg fiska på et par ganske store tunger som ikke ville leke. Fant også en ganske stor piggvar - 3-4 kg, men den ville ingenting, selv om jeg prøvde alle tricks i boka. Jeg og Marius gikk til slutt en ekstrastrekning, der fant vi 2 slettvar og en haug skrubber. Begge slettvarene var på hugget - min var 1825g, Marius sin 800-something... Føret var strålende - vindstille med lavt vann. Burde holdt på hele natta!

Lørdag 17.9
Jeg lokka med meg Ole-Håkon på ny tur. Generelt så vi temmelig lite spennende, veldig uventet faktisk, siden forholdene var strøkne. Noen få tunger og ellers lite å melde. Fant dog et sted der Ole-Håkon fant en piggvar som ikke ville spise - rundt 2 kg var den nok, mens like ved lå det en slettvar jeg fiska på, og den tok momentant - og klokka inn på 1820g. Nok en gang strøkne forhold og en flott natt i Oslofjorden.


Ingen kommentarer: