24. august 2015

Vadeturer 21.8 & 23.8

Fredag 21.8
Vada med Andreas fredagskvelden. Halvdårlig sikt, for høyt vann og ikke veldig mye å finne - men vi summerte etter hvert opp til 14-15 tunger. Mye smått, men jeg fiska opp en på ca. 600g, og mista en kilos på vinduskanten. Fiska dessuten på en diiiger sak. Helt sikkert over halvannen - med god kondis snuser vi nok på 2kg-grensa. Den seig selvsagt bare ut mot dypet og forsvant. Tror faktisk jeg har hilst på den fisken der før, faktisk. Jaja... Andreas avslutta med å finne en piggvar som burde vært over 2, men som var tynn som en strek og klokka inn på under halvannen.

Søndag 23.8
Trodde ikke jeg skulle komme meg ut søndagen, men fikk brått åpning, så det ble en stuntvadetur alene. Begynte med å fiske litt horngjel i påvente av at det skulle bli mørkt - samt lete litt etter børstis. Fant noen få børstiser, og fikk en horngjel på 480g. Deretter vada jeg et lite strekk. Gikk først over en ganske diger strand som jeg ikke har sjekka på en stund, men så kun en fløyfisk - mulig det var for tidlig på kvelden. Sjekka så en strand sør for denne som aldri har vært besøkt før. Fant 4 tunger, den ene ganske stor, men den ville ikke. Fant også 2 piggvar på sånn 200g-ish og fikk begge disse, samt en tunge på 5-600g. Så også masse kantnål. Avslutta kvelden med å kikke på en liten strand som har levert før, men der var det fullt av grønnalger og alt for høyt vann, så jeg så ingenting og dro hjemover.

Ingen kommentarer: