14. juni 2015

Glomma 11.6

Hadde ingen veldig gode planer for torsdagskvelden, så etter litt frem og tilbake endte jeg med å ta en tur til gode gamle Glomma. Sikta meg dog inn på den nye plassen, med et lite håp om å finne igjen blybagen min som jeg glemte der da jeg var der med Andreas og Marius sist.

Rigga 2 gjeddestenger + 2 feederstenger. Mye småfiskpirking på feederstengene hele tida, men ingenting som satt i første omgang. Gjeddestengene hadde også litt merkelig bevegelse i strømmen, og en sjekk avslørte tygging på begge agnfiskene. Bytta agnfisk og da jeg skulle kaste ut stang nr. 2 igjen tok noe hardt og brutalt på vei ned. Satte nok tilslaget litt for tidlig, og fisken løsna rett før jeg fikk sett den. Synd - for den var skikkelig tung...

Deretter fokuserte jeg på feederfisket. Fikk en buk og tre stam - ingenting stort dog. Ble avbrutt av en snipe på den ene gjeddestanga. Nydelig kveld med besøk av bever og stort sett akkurat passelig vind for å holde myggen unna.

Ingen kommentarer: