24. mars 2014

Oslofjorden 21.3 - a big fat nothing...

Tenkte det burde være mulig å få noe fisk på en fin molo jeg har vært og kikket på i Oslofjorden et par ganger, uten å fiske. Slo meg sammen med Andreas for en kveldstur på fredagen, og Marius og Jonas hengte seg også på, så da var vi 4 mann med to stenger hver. Bunnforholda var akkurat som jeg/vi håpet - tipper vi kom ut på ca. 30 meter, og der ute var det fin bunn med sand og grus. Trua var derfor temmelig bra, men da det gikk et par timer uten engang et touch på stengene dalte den ganske betraktelig. Vi tok noen sveip langs moloen for å se om det var noe kult der, men slitne Oslofjordstorsk og ynkelige små skrubber var det eneste vi så. Jeg nappa opp en liten skrubbe, og hadde et forsiktig napp på en av bunnmeitestengene.

Ytterligere 2 timer senere innså vi at Oslofjorden nok en gang hadde bestemt seg for å vise seg fra den drittkjipe siden (som den jo ofte gjør) og vi pakka sammen og dro hjem. Trenger å få tungevinduføre samt å nappe opp noen rødhai snart for å få igjen trua på Oslofjorden nå kjenner jeg. Hadde jo et prosjekt med å fiske i Oslofjorden for noen år siden, der det hele endte med at jeg mistet fullstendig trua etter bare masser av hvitting og småtorsk. Tungeprosjektet og rødhaiene i fjor har riktignok gitt meg tro på Oslofjorden igjen, men jammen er det en vanskelig fjord å elske, det må jeg si...

Ingen kommentarer: