18. august 2013

To Oslofjordturer 16.8 & 17.8

Det var ikke tungemeiteføre denne helga (alt for mye vind), så jeg benyttet de to fiskekveldene jeg hadde tilgjengelig til å kikke litt rundt etter nye plasser samt å fiske etter annen fisk. Håpet litt at det skulle stilne en av kveldene så det ble tungeføre også, men neida... Fredagen fikk jeg opp 8 makrell og 2 horngjel, så jeg fikk fylt opp enda litt til i agnfryseren. Fikk sjekket et par nye plasser også, avskrev den første, mens den andre fikk en stor stjerne i margen. Lørdagen tok jeg og Stein turen, vi flyttet oss litt rundt på jakt etter horngjel og makrell først - men ingen suksess. Prøvde videre å finne et sted i le for å kunne fiske tullefisk, men neida. Testet "kikkvinduet" mitt og så ihvertfall 4 ulike eksemplarer av en nålefisk jeg er temmelig sikker på er stor kantnål. Kunne såvidt fiske på dem også, men vannet var for urolig - må gjøre en seriøs satsing såsnart jeg får muligheter.

Ingen kommentarer: