4. august 2013

Oslofjorden 2.8 - tungesuksess!

Både jeg og Marius har lagt bak oss noen turer etter tunge etter hvert, men i går (etter at vi hadde stirret på stangtuppene noen timer) ble det kikkmeiteføre.

Vi kikka rundt masse steder og var vel i ferd med å gi opp da Marius spotta en. Den tok, men falt av to ganger og stakk. Så spotta jeg en liten en, som jeg til slutt fikk kroka. Tror nesten aldri jeg har hatt så høy puls - skalv på hendene da jeg satte tilslaget. Den havna etter litt strul i håven og det ble high five og god stemning - men da jeg skulle avkroke den sprella den av gårde og forsvant ut i vannet...

Etter dette spotta vi febrilsk rundt - jeg så først en ganske stor som forsvant, før jeg fant 2 som lå ganske tett. Marius fikk fiske på den første siden han mangla arten - og jammen kom ikke denne også i håven. Denne gangen venta vi med high five til fisken var 20m opp på land;-). Den siste tunga forsvant i alt bråket, og vi greide ikke å finne flere men fy søren så sinnssykt herlig å lykkes! Må gjøres igjen, sykt tøff fisk!

Marius har oppdatert på glimrende vis her: Home run i Oslofjorden 2.-3.8

Ingen kommentarer: