17. mai 2013

Gjørsfiske i Øyeren 16.5

Det ble plutselig pent vær - og jeg har lenge fulgt med på vannstanden i Øyeren ift. forholdene på gjørsplassen, og lagt merke til at vannstanden har vært bortimot perfekte. Så - da det ble åpning for en liten tur på kvelden bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk. Var på plass rundt halv ni, og vannstanden var ganske riktig helt optimal. Vinden var imidlertid ikke så grei, og i tillegg var vannet i overkant kaldt, men jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk. Brukte litt tid på å få utstyret i gjørsmodus igjen - men etter hvert var jeg rigga opp. Etter det skjedde det imidlertid pent lite. Hadde noen få forsiktige napp, særlig akkurat i skumringa - men det ble ingen fisk på land.

Det var faktisk for første gang i år veldig fint å sitte ute - riktignok en del vind, men varm vind. Ble dog veldig plaget av pollen i vinden etter hvert, så litt før midnatt pakket jeg sammen. Får visst vente på litt varmere vann før jeg prøver gjørsen igjen - men det blir nok et nytt forsøk ganske snart.

Ingen kommentarer: