24. juni 2012

Kongsvinger 22.6

Jeg og Stein snakket litt frem og tilbake om å ta en tur fredagen. Jeg hadde først tenkt å ta turen etter Telemarkssuter, men værmeldinga var usikker - så jeg tenkte det var bedre å prøve å få til noe fiske mer i nærheten...

Vi kom oss av gårde forholdvis tidlig , så vi ble enige om å først ta en økt i Glomma ved Kongsvinger - før vi fortsatte til småsutervannet. Forholdene virker bra, og vi foret litt før vi satte oss til rette - og etter litt smånapping kom en flott stam på land for min del - 1800g/51cm og dermed årets klart største hittil. Nydelig kondis og fine farger også... Neste fisk ble Steins - en vederbuk som har en del skader, på rundt 1500g. Deretter ble det ganske stille - bare smånapping innimellom, så vi satte kursen mot neste stopp: Småsutervannet...


Det begynte bra, men var egentlig uventet tregt for dette vannet. Det ble imidlertid til sammen 12 småsuter, 3 små karuss på meg, og en fin liten skjellkarpe på Stein - i tillegg fikk vi noen av brasmene som har dukket opp der hver. Stygge, tynne saker - skulle egentlig gjerne vært dem foruten...

Uansett hyggelig med tur - og deilig med en meitetur i
veldig behagelig vær (noe som ikke har vært regelen i år). Eneste å klage på var knotten...

Ingen kommentarer: