6. januar 2012

Lake i Glomma 5.1

Jeg og Ståle rottet oss sammen for årets første laketur. Valget falt på Bingsfoss - er jo ikke så mange plasser som både leverer på denne tiden av året og er noenlunde lett tilgjengelig...

Turen ned var litt spennende i den forstand at det siden besto av glasert snø/is, og uværet hadde veltet temmelig mange trær over stien, men det gikk da greit. Vel på plass kunne vi konstatere at det faktisk lå ganske mye is/slush inne i bukta - så vi ble nødt til å trekke helt ut mot neset for å kunne fiske.

Fisket var tregt, som det jo ofte er på denne tida. Ståle fikk vel 1, mens jeg fikk 2 på land, den største ble veid til 1400 blank - jeg tenkte jeg måtte stille inn øyemålet etter jul... I tillegg mista jeg en kilos+ i overflaten. Kaldt ble det, og bukta frøs gradvis igjen utover kvelden. Rundt midnatt pakket vi sammen og ruslet hjem - uansett godt å komme ut igjen! Om været holder blir det nok ufiskbart der i løpet av et par dager - så da får nok kanskje neste laketur bli et sted i Vorma eller noe...

Ingen kommentarer: