23. desember 2011

Glomma 4.12

Kom meg ikke ut fredagskvelden, så jeg rotta meg sammen med Andreas for en laketur søndagskvelden. Vi snakket egentlig om å prøve en ny plass, men vinden sto rett vest, så vi konkluderte med at vi burde finne et sted på vestsiden i stedet... Valget falt derfor på en plass jeg ikke har fisket så mye, men som har vært mye brukt av andre...

Forventet egentlig mye action - var jo andre som hadde fisket der på fredagen, og de hadde jo fått opp store mengder smålaker opp til drøye halvannen - og det lå dessuten flere lakelik og slang omkring på land. Det begynte bra - hadde vel første kiloslake på land etter 10 minutter - men etter dette ble det kaldt og tregt. Etter en stund kom det riktignok opp en ny fisk - etter svært forsiktig napping. Den virket først liten, men dro plutselig på like ved land og hadde faktisk ganske bra kondis og lengde også, så jeg konkluderte med at den burde veies. Fasit var 2310g/67cm - og dermed årets største lake (inkuldert vårsesongen), så det var jo ikke så verst...

Etter dette ble det bare enda tregere og kaldere - bittelitt smånapping innimellom, et tilslag som glapp og en lake i 200g-klassen var alt. Andreas hadde bare smånapping hele kvelden - merkelig egentlig, burde vært mer action... Jaja...

4 minus når vi dro hjem btw - nå kommer isen!

Ingen kommentarer: