9. november 2011

Glomma 24.10 & 5.11 - start på lakesesongen

Har tenkt på å starte lakesesongen en stund - og merker at jeg faktisk har fått tilbake lysten på lakefiske, etter at jeg gikk helt til bunns motivasjonsmessig i fjor.

Det skjer mye på jobb og privat for tida, så 24.10 oppdaget jeg at det trolig var eneste åpning den uka, så jeg rottet meg sammen med Ståle og Andreas for en sesongåpning i Glomma...

Var på plass på en av høstlakeplassene nokså seint - ca. 21. Tok ikke alt for lange stunda før første lake var på land, estimert til knappe kiloen. Så gikk det slag i slag - og fisket gikk i bølger som vanlig, med en og annen fisk på land med jevne mellomrom. Det hadde imidlertid dukket opp noe sinnsvakt snagg nedi der, så det ble mye sliting etterhvert. Var borti noen større fisk, men ingen av de kom på land - alt som kom opp var vel under kiloen tror jeg...

Hadde på en fisk som hadde skikkelig potensiale, men den falt dessverre av før jeg fikk sett størrelsen. Gav oss rett over midnatt, ganske trøtt i dag tidlig gitt...

5.11 trengte jeg litt frisk luft, så jeg endte opp med en tur alene. Ble litt forbauset da jeg så at noen hadde fisket akkurat samme sted maks et par dager før - trodde ikke så mange visste om akkurat den plassen, menmen...

Uansett ble det ganske kjapt action, men lakene var ikke så store akkurat. Endte vel med 7-8 på land, veide en av de største for å kalibrere øyemålet, og den klokket inn på 1240g - mao. ikke mye på rope hurra for... Jaja... Ny tur snart (håper jeg)!

Så: Da er lakesesongen offisielt åpnet, og kjenner jeg meg selv rett blir det ikke alt for lenge til neste tur;-)!

Ingen kommentarer: