22. mai 2011

Leira 21.5

Mye vind - så da tenkte jeg at en lun plass i Leira eller Nitelva var en god ide. Bestemte meg for stam langt oppe Leira, og Torbjørn B. sendte melding og lurte på om jeg hadde fiskeplaner...

Vi møttes ganske langt oppe - kikket litt rundt der og heiv ut litt flytebrød - men uten respons. Gjorde derfor et forsøk med bunnmeitet reke for å sjekke om det faktisk var stam der - noe som resulterte i et nydelig eksemplar på på rundt kiloen. Innså akkurat da at jeg hadde mistet håvskaftet mitt - lette på motsatt side der jeg hadde vært først, men innså etter hvert at det måtte ligge i krattskogen - får se etter det neste gang jeg er der...

Neste stopp var en plass litt lenger nede - nydelig kulp, men ikke noe action, så vi flyttes oss dit jeg fikk mye stam sist tur. Bra action nå også - vi endte vel med 6-7 stam hver, delvis på flytebrød, delvis på bunnmeite. Største fisk denne gangen var et hakk over den største sist - anslagsvis 1300...

Ingen kommentarer: