31. desember 2009

Fiskeåret 2009 - kort oppsummert

Statistikk for fiskesesongen 2009:

Antall fisketurer: 103

Imponerende antall turer, men de fleste er korte kveldsturer. Kan likevel ikke klage på frekvensen, det innser jeg...

Totalt antall fisk (ca.): 800

Ikke all verden å si om det - vet ikke om resultatet står helt i forhold til innsatsen, men det er jo ikke det sopm teller heller...

Fiskearter - ferskvann:

Abbor, Brasme, Flire, Gjedde, Gjørs, Gullbust, Harr, Hork, Lake, Laks, Laue, Mort, Røye, Sik, Stam, Sørv, Vederbuk, Ørret, Ål (19 arter)

Ikke så stor variasjon som jeg hadde ønsket meg, men jeg fikk da opp de artene jeg fisket mest etter ihvertfall.

Fiskearter - saltvann:
Berggylte, Bergnebb, Blåstål/rødnebb, Brungylt, Gapeflyndre, Glassvar, Grønngylt, Hvitting, Hyse, Hågjel, Knurr, Lange, Lyr, Makrell, Rødknurr, Sandflyndre, Sei, Skrubbe, Strømsild, Svarthå, Sypike, Torsk (22 arter)

Ikke så stor variasjon som jeg hadde ønsket meg, flere nye arter jeg har satset på i år uten resultater. Mest skuffet over å fortsatt ikke ha lurt opp verken skate eller rødspette...

Beste fisker:
Lake (3120g/80cm), Lyr (6250g)

Oh well...

Nye perser:
Lyr (6250g), Skrubbe (1000g), Vederbuk (2040g)

Oh well...

Nye arter:
Glassvar, Rødknurr, Strømsild

Rødknurr kan vel sies å være en flaksefisk, ellers var ikke uttellingen all verden i år heller.

Øvrige kommentarer:
Ingen spesielle ting å juble over i år - lykkes ikke særlig godt verken med rovfisksatsing (gjedde + gjørs), stam, sørv eller harr - som vel var de artene jeg brukte mest tid på. Fikk aldri tid til å satse på suter og karuss. Og saltvannsfisket var egentlig begredelig ift. satsingen - plasser som har levert bra tidligere var plutselig veldig døde.

Planer for 2010:
I år er det allerede plottet inn to langturer på saltvannssiden: Åndalsnes i april, og Frøya i september. Utover det blir det vel primært sommerfisket som blir saltvannsfiske. På ferskvannssiden blir det rovfisksatsing (abbor, gjedde og gjørs), suter, brasme, stam, sørv - og så håper jeg å få til en skikkelig harr-/ørretsatsing i år...

1 kommentar:

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk