10. august 2006

Suter 1.8 & 3.8, ål 5.8, vederbuk 6.8 & 7.8, stam 9.8

Bare en rask oppsummering av 6 fisketurer nå etter ferien:

Prøvde suter/karuss i Stensrud 1.8, sammen med Stein, Ulf og Ståle - det ble ingenting, bare masse suterbobling og en fisk som kjentes tung ut, men snagga seg i blekkene.

To dager etterpå var det nytt suterforsøk - denne gangen i et nytt vann. Tok litt tid å bli kjent der, og det endte med kun et par småmort på land, men mye mer kunnskap om hvordan vannet skal angripes neste gang...

5.8 gjorde jeg og brodern et forsøk etter storålen. Ikke et napp, men en fantastisk flott plass som nok får besøk igjen etter hvert. Er neppe mange ålene der, men de som finnes er nok stoooore!

6.8 & 7.8 ble det bukfisking i Glomma - kjente at jeg trengte å få litt fisk igjen. Første kvelden var jeg alene, og fikk 4-5 buk på en times økt, selv om fisken var litt treg til å begynne med, og plassen var nokså gjengrodd. 7.8 var jeg samme plass sammen med Ståle. Vi fikk 3-4 stk hver, ingen store. Hadde også ute en rovfiskstang med laue, og hadde et fint run i skumringa, men den gikk dessverre i bunnen...

9.8 ble det stamfiske sammen med Ståle og Stein. Det ble bare småstam og buk på oss alle, men jeg hadde morsomt fiske med flytebrød og frilinemeitet reke, og fikk testa Daiwa Trisoen min skikkelig sammen med den lette matchstanga. Fasit for min del ble 3 buk og 5 stam, tror de andre fikk noe lignende...

Ingen kommentarer: