21. mars 2005

Laketur i Glomma 20.3

Måtte ha meg en fisketur i går, og siden jeg ikke kom meg ut før ungene var i seng ble det en liten laketur, selv om jeg egentlig har lagt lakefisket på hylla for året, og er mer gira på å begynne gjeddesesongen. Det var utrolig lite vann i Glomma, men faktisk ganske fine fiskeforhold, og laka var på plass den. Det ble ikke noen store, men det nappet jevnt, og jeg og fiskekamerat Ståle fikk etterhvert opp 4 stk hver, i tillegg til at vi mistet flere. Ståle fikk den minste (200g?) og de tre største (780, 925, 1200), mens jeg fikk en på 3-400g (ikke veid) samt rekka 630, 650 og 740. Noen lakebilder:

Ståle med den største (1200g) og nest største (925g) laka


Lake er en pen fisk!

Alt i alt en vellykket fisketur, som kanskje resulterer i en ny laketur i løpet av påska, tross alt...

Ingen kommentarer: