25. mars 2005

Lake i Glomma - innspurten (23.3, 24.3, 26.3 & 27.3)

Det har fortsatt vært bra med lake i Glomma utover i mars, og det har blitt noen turer i påska, selv om jeg tidligere har antydet at jeg har avsluttet lakesesongen. Fortsatt greit med fisk som kan fiskes etter at ungene er i seng;-)...

23.3 var jeg og Ståle ute igjen, jeg mistet mange småpene fisk, et par stykker rett ved land - er sikker på at en av de jeg mistet veide over 2 kg. Men det nappet jevnt hele kvelden, og fasit ble vel 3-4 stk hver, mine var på hhv. 1150g, 460g, 420g og 360g (jeg veide faktisk alle pga. klubbkonken til SFK Laken). Det hadde vært noen der og dratt opp noen laker som lå igjen og råtnet på land også, blir litt gretten hver gang jeg ser slikt...

24.3 hadde jeg med Liv på en liten kveldstur - en drøy times fiske resulterte i to laker på hhv. 880 og 800g, samt en del fisk som stakk. Et lite PS her: Vi hadde lake til middag 25.3 - en glimrende matfisk, som definitivt kommer til å stå på menyen flere ganger her i huset!

26.3 hadde jeg med pappa på en liten kveldstur etter lake - nok en gang mye napping og mange fisk mistet, men vi fikk opp til sammen fem fisk på 2150g, 850g, 500g, en liten og en bitteliten (årets minste?)

27.3 var jeg på det som nok blir sesingens absolutt siste laketur - nå er det slutt for i år. Ikke et napp på to timer og knekt stang ble status for denne turen...

Ingen kommentarer: