6. juni 2016

Glomma 3.6

Fint vær og åpning for tur fredag - så jeg tenkte at jeg måtte finne på et eller annet. Lokka med Marius til Glomma - vannstanden går jo ned, og stabil vannstand denne tida pleier å gi bra action. Vel på plass var det grisemye mygg i skogen, og temmelig høyt vann. heldigvis litt vinddrag nede ved elva, hvis ikke tror jeg vi hadde avbrutt tidlig pga. myggangrep.

Forholdene var bra, men fisket veldig tregt. Vi fikk mort og gullbust, og Marius hadde brått heng på en tung, gyngende fisk som røyk på maggotstanga si. Tenkte egentlig litt på brasme, men da det skjedde gang nr. 2 kom det opp en mort med drøye bitemerker. Tror garantert vi snakket 5+-gjedde, gjerne 10+ ut fra bitemerker og oppførsel. Vi slengte ut en gjeddestang hver, og Marius hadde faktisk et kvalifisert napp, men det blev intet.

På meitefornten ble det bare småfisk frem til skumringa. Så godt som helt samtidig runna det stam på ene stanga til Marius og ene stanga mi (helt til venstre og helt til høyre). Vi sto og kjørte stam begge to en stund, og det ble litt kaos siden håven lå igjen. Stammen til Marius hadde kroka seg selv i brystfinna og var rett rundt 2kg- et sted. Min var en trinn sak som klokka inn på 1890g fordelt på mellom 50 og 51 cm. Hadde trua på action etter dette - men neida. Noen få kvalifiserte napp samt en liten buk på meg var alt. Glomma har ikke helt vært seg selv så langt i år - mulig det fortsatt er litt tidlig...

Ingen kommentarer: