15. juni 2016

Enda mer gjørsfiske - 5.6 & 7.6

Søndag 5.6
Lokket med meg Andreas på en plass i Leira jeg har pleid å besøke jevnlig opp mellom åra. Den har levert jevnt med fisk, og jeg har faktisk persen min derfra. Var på plass rundt kl. 21 - og etter å rydda litt og rigga oss til var vi kjapt i gang. Ganska snart dukka første fisk opp også - og jammen gikk det slag i slag derfra og ut kvelden. Vi fikk annenhver fisk og missa noen innimellom - og endte på 3 landa gjørs hver. Min største ble en brukbar sak på 2960g, mens Andreas slo til med storeslem med en utgytt fisk på drøye 6 kilo. Utrolig kult at det går an å få slike i Leira ennå.


Finfin Leiragjørs på 2960g (Foto: Andreas Næristorp)

Tirsdag 7.6
Spontantur med Marius til samme plass. Brukbar action også denne kvelden - men ingen imponerende saker. Vi fisket laue på toppknytt og hadde brukbart med napp, men uttellinga begrenset seg til 3 på land for meg, 1 for Marius. Likevel gøy at Leira leverer såpass jevnt fremdeles, synes fisket har vært tregt de seinere åra.

Ingen kommentarer: