17. oktober 2014

4 vindusturer på slitekontoen - 5.10, 8.10, 11.10 & 12.10

Var massivt gira på vindusfiske etter etter en lang pause pga. Sunnmørsturen, og dermed ble det pressa inn hele 4 turer på en uke, til tross for halvdårlige forhold. Sånn i ettertid er det vel lett å innse at et par av turene var i overkant optimistiske - men jeg fikk ihvertfall litt frisk luft...

Søndag 5.10
Jeg og store deler av Laken utforsket dels nye, dels noen gamle strekninger i Østfold. Sånn alt i alt kan en neppe si resultatet sto i stil med innsatsen. Lite fiske å se, og til dels vanskelige forhold pga. bølger. Jeg hadde ingen fisk på land, tror faktisk ikke en gang jeg fiska på noen...

Onsdag 8.10
Jeg og Ståle tok en ny runde onsdagskvelden. Litt mye vind, men vi fant en strekning noenlunde i lé. Satsa på meitemark som agn - men angra på det da ingen av de 3 tungene vi fant ville smake. Virker som de større tungene er mye mer kresne enn de små - og børstemark er definitvt greia. Så ellers en litten piggvar og en bitteliten slettvar. Ellers ganske lite gøy faktisk...

Lørdag 11.10
Jeg og Stein trossa været lørdagen. Klok av skade tok vi oss tid til å plukke børstemark - men det var faktisk lite vits denne gangen... Veldig høyt vann og elendig sikt gjorde at vi ikke fant noe spennende. Så noen skrubber, en liten tunge og en bitteliten glasstunge. Jaja - skam den som gir seg!

Søndag 12.10
Jeg og OHH tok en ny runde i Østfold. Værmeldinga var OK, men været var det slett ikke - mye bølger og elendig sikt. Etter å ha testet diverse steder med elendig resultat pga. nada sikt endte vi på en nødløsning. Fryktelig lite å finne her også - men Ole-Håkon fant en tangsnelle jeg fikk fiske på. Den var veldig interessert, men bølger og dårlig sikt gjorde at jeg sleit litt. Fikk den faktisk til å ta til slutt, men den glapp av kroken på vinduskanten. Jaja - noen ganger skulle en kanskje bare holdt seg inne (og jeg og nålefiskene er visst definitivt ikke venner...).

Og dermed endte jeg faktisk på fire turer uten å få en eneste fisk - det er jammen lenge mellom hver gang nå til dags! Og denne helga ser det dårlig ut for vindusfiske pga. været - så da får vi se om det er noe annet å finne på, været er ikke akkurat samarbeidsvillig for tida...

Ingen kommentarer: