18. juli 2014

Glommastam igjen 29.6

Tenkte jeg måtte ta en siste stamtur etter stam før ferien starter. Tok med en boks chili-karri-paprika-boostet pølse og et par stenger. Da jeg var på plass var det glitrende forhold, akkurat nok vind til at det meste av myggen holdt seg unna, og en diger flokk med svaler som tok seg av resten. Greide såvidt å komme meg ut på øya med høye slagstøvler, så jeg satte meg der. Fiskemessig var det umiddelbar action. Det tikket innpå jevnt med stam, og jeg fiska stort sett bare med en stang. Kom til 20 stam før jeg gav meg - på slutten fikk jeg også en buk (1750g) og en gjedde som tok pølsebiten på innsveivinga. Største stam ble veid til 1960g/51cm - ellers veide jeg fisk på 1710g, 1680g, 1620g og 1610g. De fleste lå mellom 1-1,5, men det dukka også opp noe småstam på slutten...

Ingen kommentarer: