31. desember 2013

Lake i Glomma igjen - 30.12

Jeg og Stein bestemte oss for å avslutte fiskesesongen med en laketur. Vi endte opp med å fiske der Stein har min persen sin fra, veldig sjelden det er isfritt på de kantene på denne tiden av året, så vi tenkte det kunne være verdt å benytte muligheten.

Lakene var bra på hugget og vi fikk flere fisk mellom 0,5 og 1 kg - ble vel 5 hver, samt en litt større som jeg estimerte til 13-1400g uten å veie. Fin kveld med jevnt med action, og vi savnet vel egentlig bare den som dro litt ekstra i vekta. Min siste fisk løftet imidlertid snittet veldig bra - kjente med en gang at det var tungt, og da jeg så fisken først tenkte jeg først at vi luktet på ny pers. Så imidlertid kjapt at lengden manglet - men vi var enige om at vi uansett snakket om en sannsynlig 3+ fisk.


En veie- og målesesjon avslørte de vitale målene 3185g/67cm, pen fisk - og en finfin avslutning av fiskesesongen 2013!


Finfin Glommalake - på 3185g/67cm

Ingen kommentarer: