3. november 2013

Oslofjorden 30.10

Onsdag tok jeg og Ståle oss en ny kikkmeitetur etter skrubbe i Oslofjorden. Andreas og Jonas (og Vilhelm) var også med. Jeg var gira på å teste et nytt område jeg hadde sett på. Første plass var en skuffelse - bare grus og stein, men den neste var kjempefin. Problemet var bare at det mangla skrubber der, så faktisk sågodt som ingen, til tross for store områder med perfekt skrubbebunn. Fortsatte innover til enda en plass vi hadde sett på - men samme historie der: Fantastisk bunn, masse steder å kikke på, men kun torsk.

Vi flyttet dermed til steder som har levert før. Første stopp hadde dog helt annerledes forhold en sist vi var der: Bedre sikt og mye mindre fisk. Jeg fant plutselig en pen slettvar på grunt vann, men ikke snakk om - den stakk med en gang jeg begynte å fiske på den... Vi fortsatte etter hvert til en annen plass vi har vært før - her var det som sist en del skrubber og SØ, og jammen fant ikke Andreas en stor slettvar her også. Han fiska på den først, men den flytta på seg. Så prøvde jeg - den gikk faktisk opp i "jaktposoisjon" og hogg plutselig og brutalt, men selvsagt bomma den. Jeg prøvde å flytte jiggen, kroka slettvaren i sida og det var "game over". 


Jaja - en eller annen gang må det da lykkes, men tydeligvis ikke denne gangen heller...

Ingen kommentarer: