5. november 2013

Oslofjorden 1. & 2.11 - to turer på slitekontoen...

Ny fredag, nytt prosjekt. Testa en av dypvannsplassene i Oslofjorden etter kloskate/smørflyndre/diverse. Jeg, Ståle og Andreas var på plass litt over 20 - etter mye krongling med bil på elendige veier. Veeeeldig strøken plass, en av de kulere jeg har sett i Oslofjorden. Vi nådde glatt 50m+ fra land, og bunnen der ute var reint, seigt mudder. En liten kant en subba borti ved innsveiving, men ikke noe snag.

Agnene ute på dypet fikk ligge så godt som helt i fred. Hadde et par heftige run på den ene stanga, men agnsjekk seinere på kvelden viste helt intakte agn. Regner det som et stort plass faktisk, skal definitivt tilbake - har trua...

Rett ned-fiske resulterte ellers i veldig lite fisk det også. Fikk et par sypiker hver, og hadde noen kule røsk/napp. Andreas fikk opp en paddetorsk, føler meg temmelig sikker på at det var den som nappa hos meg like før...

Fikk ellers besøk av noen rumenere som serverte oss et 24-brett med øl og ville diskutere fisking. Han ene slos eg opp som yrkesfisker med slukstang fra Biltema og jigg. Han viste oss dessuten bilder av et par drøye berggylter han hadde fått ikke langt unna - det må testes en gang... 


Hadde egentlig tenkt å fiske på søndag igjen - men da jeg sjekka værmeldinga innså jeg at det ble uaktuelt. Prøvde dermed å lokke ut noen til en kjapp kveldstur lørdag, og fikk (ikke overraskende) napp hos Andreas.

Satte kursen mot rødhaiplassen jeg har tenkt på en stund. Strøken plass, fint dyp og moderat med hvitting - men dessverre også lite action ellers. Noterte meg for et lovende napp, ellers ble det 7 småhvitting og en sypike. Eneste kjipe ellers var at det tydeligvis var en uventet populær plass å fiske bl.a. av diverse nye landsmenn - selv i mørket. Var faktisk litt mye trafikk der innimellom, men de gav seg forholdsvis raskt siden vi hadde tatt go´plassen...

Ingen kommentarer: