11. juni 2012

Småsuterkveld 11.6

Hadde snakket med PRH om å ta en småsuterkveld i Kongsvinger søndagskvelden - og bestemte meg for å holde meg til planen, til tross for at jeg kom mye seinere avgårde enn jeg hadde håpet. Var på plass rundt kl. 21, da hadde Per Rune vært der en stund, og fått en miks av karuss, suter og brasmer. Brasmene har jeg ikke sett noe til der før, men de var faktisk ganske store, dog veldig tynne...

Jeg satte meg på den "vanlige" plassen og fora kun med mais, mens PRH hadde foret ganske hardt og hadde enormt med fisk på swimmen etter hvert. Han gav seg ganske snart dog, og etter hvert ble det liv på swimmen min også. Måtte etterfylle med mais ganske ofte, men det kom opp jevnt med fisk - først 2 karuss, så jevnt med småsuter (det ble 14 stk til sammen) ispedt en og annen småkarpe (3 stk til sammen). Til slutt dukka brasmene opp hos meg også - ble en heftig fight med en som helt sikkert var over 2, samt en ikke fullt så heftig en med en rundt kiloen. Gav meg etter drøyt et par timers morsomt fiske - lang vei hjem og litt logistikk på veien...

1 kommentar:

Per Rune sa...

Ikke 11/6 men 10/6 KJS. :o) Btw, takk for nok en hyggelig tur!