24. april 2009

Glomma 15.4

Øynet muligheten for en ny kveldstur til Glomma, og det fristet veldig siden været var fint på ettermiddagen. Snakket også med Stein, og han hadde lignende planer. Imidlertid varte og rakk det før jeg fikk orden på ting hjemme, og klokka ble nesten 20.30 før jeg kom meg avgårde, og jeg hadde kanskje gitt meg hvis jeg ikke visste at Stein allerede hadde dratt ut - og det var jo dessuten en fin kveld.

Ved Glomma hadde vannstanden gått opp noe helt vannvittig siden sist tur, og det var nesten isfritt, bare masse isbiter/slush som drev rundt langs land. Det gikk såvidt an å komme seg ut til den innerste øya via et isflak, og jeg kom meg ut dit, der Stein allerede sto. Nesten mørkt da jeg fikk rigget opp stanga, og jeg oppdaget dessuten at jeg hadde glemt den ene snella, så det ble fisking med bare en stang...

Hadde strengt tatt ikke den store trua, men det var da godt å komme ut uansett. Et stykke ut i mørket nappet det imidlertid ganske markant på stanga, men da jeg ga tilslag satt jeg i bunnen - mistenkte en stund lake, men til slutt kom imidlertid en halvherja stam på knappe kiloen opp. Litt etter fikk Stein en liten lake, og enda litt seinere nappet det flere ganger forsiktig på stanga mi, og til slutt satt en fin stam - den var anslagsvis 13-1400 g og helt perfekt.

Nå hadde isflaket vi brukte for å komme ut på øya minket faretruende, og siden fisket ikke var det helt store bestemte vi oss for å komme oss hjem...

Ingen kommentarer: