24. april 2009

Glomma 11.4 - årets første stam!

Kom hjem fra Lisboa i ettermiddag, og var ikke hjemme før bortimot 17, men var sykt fiskesugen, og forhandla meg frem til en liten kveldstur. Kom avgårde litt etter 19, og var på plass ved Glomma rundt 20. Sykt mye is fortsatt, mye mer enn jeg hadde trodd, men jeg fant meg en grei plass å stå og foret litt.

Ikke noe synlig action, og fint lite skjedde før i skumringa - hadde noe merkelig smådirring i stanga, og et markant napp som jeg ikke fikk til å sitte. Nappet så temmelig stamaktig ut, men jeg konkluderte med at det sikkert var lake (det hadde allerede begynt å bli ganske mørkt), og begynte å pakke sammen. Da den ene stanga var nede nappet det skikkelig på den siste - klokka var nå litt over 21 og jeg var sikker på at det var lake, men opp kom en nydelig kilosstam. Mens jeg holdt på med avkrokingen av denne rullet det fisk inne på swimmen, så snart var jeg oppe med to stenger igjen. Ganske kjapt kom det opp en ny ganske pen fisk som jeg måtte veie for å få stilt inn øyemålet for sesongen - fasit var 1690g - samt nok en kilosfisk. Misset også et par skikkelige napp og hadde mye rulling på swimmen.

Kl. 22 ble det helt stille, og dessuten veldig kaldt, og jeg begynte å kjenne effekten av tidlig opp og noen timer på fly, men jammen er det deilig å være i gang med skikkelig fiske igjen...

Ingen kommentarer: