5. juli 2008

To rovfiskturer i juni - Dyno og leira

Leira 19.6
Ble en sein tur til Leira ganske langt oppe. Hadde bare halvuggen laue som agn, og var på plass en gang litt etter ni. Ingen som hadde fiska der i år så det ut som, ekstremt lav vannstand, men ellers fine forhold bortsett fra mye mygg og knott. Tok ikke alt for lang før det dirret litt i den ene stangtuppen - og jeg kunne kroke en grei gjørs. Den viste seg å være 2020g/59 cm (og er dermed årets største)... Etter dette ble det bare mye plagsom knott og mygg og ingen flere napp - mye bukrulling, men jeg hadde bare med rovfiskstenger, så da knotten ble alt for ille pakket jeg sammen og gikk hjem...

Dyno 22.6
Tenkte en liten tur etter aspen i Dyno kunne være en fin søndagskveldstur alene... Dessverre var det masse folk der da jeg kom, og selv om noen gikk etter hvert tok to stk polakker nesten hele bukta med 3-4 bunnmeitestenger hver. Det var en drøy stank av råtten fisk i hele området, som vanlig på denne tida. Så noen sm gjørs og brasmer som lå og råtna. Polakkene hadde en renset gjørs på rundt 2kg liggende, og en temmelig pen (2+), men akk så død asp lå og fløt...

Jeg rusla uansett ut på neset og kasta spinner - fikk en asp på 540g, deretter huket jeg en del brasmer, og mistet en småpen gjedde (4-5 tipper jeg). Ellers hadde jeg temmelig mange hugg som ikke satt, noen av dem sannsynlige asp. Men det veldig vått etter hvert - så jeg stakk hjem i sofaen og fant meg en øl i stedet...

Ingen kommentarer: