17. desember 2006

Ny samlerapport 19.11 - 16.12

En ny samlerapport, bare for å holde året oppdatert - 7 nye turer, trolig noen av de siste i år...

19.11 & 24.11 var jeg og Ståle i Oslofjorden - fangsten var begredelig. Første tur var en nydelig kveld riktignok, men det ble bare en hvitting til meg og en torsk til Ståle... Fredag 24.11 hadde vi også treeegt fiske. Jeg fikk opp en lyr en del over kiloen (anslagsvis 13-1400g), og kroket noe stort som slapp før det kom helt opp. For sprekt til å være torsk, tipper kanskje lange eller evt. stor lyr. Ståle hadde bare 1 napp. Vi ble dessuten alt for lenge som vanlig, og var hjemme noe over 03.30...

26.11 gjorde jeg et stunt etter lake i Andelva sammen med Ståle. Har fått tips om en plass der i området, og siden Glomma var flomstor kom vi til at det var verdt et forsøk... Det blåste temmelig drøyt, og plassen viste seg å være nokså langgrunn og med helt slett bunn. Det luktet ikke akkurat lake mao. - og lake ble det heller ikke. Jaja, så er den plassen testet også!

1.12 var det ny sjøtur med Ståle - jeg fikk en torsk og Ståle en sypike, that's it.

4.12 var jeg og Ståle en kjapp kveldstur i Glomma etter lake. Været så greit ut, men ble etter hvert ganske ille. Valget falt på Nes, med håp om at det ikke skulle være alt for mye vann såpass langt oppe. Litt mye vann var det, men ikke alt for ille - Ståle fikk 4 smålaker, jeg fikk nada, og da det etter en stund ble veldig vått og kaldt, pakket vi sammen og gikk hjem...

8.12 var det ny sjøtur, denne gangen med Ole-Håkon. Jeg fikk 3 torsk, største på 5,1, de andre to var små, men uansett nok en hyggelig tur...

16.12 ble det en liten laketur til Glomma alene. Perfekte forhold: Vindstille, stjerneklart og noen få minus. Lakene var også på plass, men fortsatt ikke noen av særlig størrelse - det nappet jevnt og 6 stk mellom halvkiloen og kiloen kom en tur på land... Deilig å komme seg ut ihvertfall!

Ingen kommentarer: