11. juni 2005

To turer - Nitelva & Leira 9.6/10.6

To kveldsturer denne uka, uten det helt store resultatet...

9.6 ble jeg fristet til å prøve Nitelva etter asp - etter noen fine fangster der de siste dagene. Det var (selvsagt) mye folk, men laua var i gang med gyting og rovfisk i massevis jaget rundt og fråtset i mat. Jeg sleit likevel (som vanlig) med å få fisken til å sitte. Bøttet opp en del agnfisk med håven - til seinere turer etter gjørs, og huket en brasme i ryggfinnen. Så kom pma og lånte stanga mi et øyeblikk, noe som resulterte i en fin asp på 1,9kg... Har nesten aldri sett så enorme mengder med jagende fisk før, men alle jeg hadde på mistet jeg, bortsett fra en gjedde på rundt 2kg som tok en frilinemeitet laue like ved land.

10.6 var det gjørs som sto på programmet, og jeg og Ståle hadde tenkt å prøve noen nye steder et stykke opp i Leira. For å gjøre en lang historie veldig kort, så prøvde vi flere steder uten annet resultat enn et par forsiktige napp. Det hele endte med en tur til en plass jeg har vært en del før, men heller ikke her var fisken i humør - Ståle fikk en vederbuk på noe over kiloen på bunnmeitet laue, det var det hele.

Ingen kommentarer: