25. juni 2005

Enda mer gjørs i Leira 24.6

Har vondt for å gi opp gjørsen i Leira, selv om fisket hav vært tregt, og hadde også planer om å prøve stor på flytebrød. Jeg og Ståle brukte derfor fredagskvelden i de nedre delene av Leira. Det var noen andre fiskere der som hadde tatt plassen jeg egentlig hadde sett meg ut, så vi plasserte oss litt lenger oppe. Det var store mengder laue der, så vi fisket litt agnfisk mens vi ventet på gjørsen. Lauene var uvanlig store, forresten... Jeg prøvde også bunnmeite med reke og flytebrødfiske etter vederbuk, men jeg så ikke en eneste fisk av interessant størrelse.

På agnfisken vår var det absolutt ingen aktivitet før klokka passerte 23, men i perioden 23 - 24 var det bra action: Først fikk jeg en gjørs på litt over kiloen (1050g), så hadde jeg et run på den ene stanga som kuttet fortommen tver av (gjedde?). Deretter hadde både jeg og Ståle run samtidig, men ingen av oss klarte å kroke fisken. Ståle hadde vel et run til, før det på nytt var min nappvarsler som gav lyd fra meg - denne gangen kom en litt større gjørs opp (1300g). Og like før vi pakket sammen ble det en gjedde på en av stengene mine - den var rett i underkant av 2 kg, og veldig slank. Det ble alt i alt en nokså morsom kveldstur, selv om fiskene strengt tatt var ganske små, og Ståle fortsatt ikke fikk gjørsen sin.

Ingen kommentarer: