11. april 2005

Lakefisket tar ekstraomganger

Etter at laka var veldig på hogget forrige helg lot jeg meg friste til å utvide lakesesongen enda en stund. Hadde snakket med Ole-Håkon om å ta en tur søndagen, og fredagskvelden (8.4) tok jeg og Ståle en liten tur, men forholdene var ikke de beste... Elva var nærmest flytende gjørme, og vannstanden lav og veldig vanskelig. Vi endte med bare 2 laker på rundt halvkiloen, det var alt.

Ole-Håkon kom likevel oppover en tur for å perse på lake søndagskvelden (10.4), og dahadde forholdene blitt noe bedre. Hadde vært en liten tur med ungene midt på dagen, og da traff jeg en som kom slepende på en spinnfisket gjedde på 5-6 kg (kan faktisk ha vært spøkelsesgjedda mi basert på størrelse og sted). Elva hadde klarnet ganske mye, og selv om det blåste temmelig kald vind fant vi en lun bukt. Fisket var tregt, men det var likevel litt fisk å få. Ole-Håkon fikk persen sin (890g), og det var kveldens største fisk. Jeg fikk nest største på 750g, ellers ble det 3 små på Ole-Håkon, 2 små på Ståle og 1 liten på meg. Snittstørrelsen har gått voldsomt ned bare siden sist helg, så jeg prøver meg nok en gang med å sette sluttstrek for sesongen...

Ingen kommentarer: