18. april 2005

Blanking i Glomma 15.4 & 17.4

Var veldig gira på å begynne gjeddesesongen for fullt denne helga, og dessuten litt inspirert til å satse på brasme også - siden jeg var borti en ganske stor brasme i Nitelva. Prøvde meg derfor i Glomma både på fredag og søndag, to forskjellige steder, uten noe suksess.

Fredagen kom jeg meg seint avgårde - og var veldig i tvil om hvor jeg skulle dra. Havna et stykke nedenfor Bingsfoss og satset egentlig todelt - dels på bramse med litt foring og bunnmeite med mark, dels på gjedde et stykke unna med bunnmeite med sild. Begge deler var like mislykka - hadde et skikkelig run på gjeddestanga, men det viste seg å være en grein som dreiv med strømmen...

Søndagen kom jeg og Ståle oss avgårde temmelig tidlig på kvelden, for småbarnsfedre å være (dvs. 18.30). Vi prøvde oss denne gangen på et helt nytt sted i Glomma. Forholdene så veldig fine ut og nok en gang satset vi todelt, både brasme/bunnmeite med mark og gjedde/bunnmeite med sild. Stedet vi hadde sett oss ut var en virkelig perle, og blir garantert besøkt flere ganger i år. Fisk fikk vi imidlertid ikke - hadde noen forsiktige napp på mark, det var alt. Så imidlertid noen flotte fisk som var oppe - tror faktisk det var ørret (!). På vei hjem prøvde jeg såvidt med reke i en sideelv av Glomma der jeg vet det går en del fin stam - hadde et par napp, det var alt...

Ingen kommentarer: