25. mars 2005

Påskefisking

Har blitt noen små fisketurer nå i påska. En liten oppsummering så langt:

Var en liten tur på Nordbytjernet i går (24.3), det resulterte i en liten mort (150g), men jeg fikk i det minste notert meg for min første fisk på isen, og en art jeg ikke har fått før i år. Denne ble i neste omgang brukt som agn etter gjedde, med et, noe forsiktig, napp som resultat...

I dag (25.3) prøvde jeg gjedda i Nitelva for første gang i år. Kom ikke avgårde før utpå ettermiddagen. Traff en del folk som hadde fått fisk, men stort sett bare smått. Selv fikk jeg ingenting, men jeg hadde et napp i det minste. Været var fint, men det ble fort kaldt når sola gikk ned...

I tillegg har det vært noe lakefiske, oppsummerer dette i en egen post når jeg blir ferdig med påska;-)...

Ingen kommentarer: