17. oktober 2004

Nytt lakeeksperiment - nesten suksess - 17.10

Gjorde et nytt forsøk etter lake i dag, selv om det fortsatt er litt for tidlig. Hadde sett meg ut et sted i Glomma med litt større dyp (5-10m) og (basert på erfaring) forholdsvis fin bunn. Hadde også funnet en bit makrell i fryseboksen som var hakket friskere enn gårsdagens råtne sild...

Var på plass ca. halv åtte og bunnmeitet med 3 stenger. Det blåste ganske friskt og var kaldt, så jeg var nær ved å gi meg med en gang, men etter vel en halvtime registrerte jeg et svært forsiktig napp på den ene stanga. Jeg ventet litt før jeg ga tilslag og hadde da fast fisk. Denne gangen var det helt klart at jeg hadde en lake i motsatt ende av snøret, og jeg begynte ivrig å pumpe innover for å få ta en titt på min første lake. Fikk såvidt sett den, og konstaterte at den var stor (tipper to kilo pluss) før kroken mistet taket...

Etter dette holdt jeg ut i en time til før jeg frøys så mye at jeg gikk hjem, uten noen flere napp...

Ingen kommentarer: