4. august 2014

Lysefjorden 2.8 - art #104!

På vei hjem fra ferie sto familietreff i Ryfylke på programmet. Var veldig i tvil om det i prakis lot seg gjøre å få til noe fisking, men siden vi bodde 25 minutter fra den legendariske knurrulkeplassen surret det i bakhodet å se om jeg fikk til et lite stunt der...

Egentlig så gjorde det vel ikke det, men på lørdag var det fint vær, og etter å ha plassert det emste av familien på en strand hadde jeg knappe to timers åpning for fisking. Kom til at at jeg ville få en drøy time effektiv fisking og hadde dermed lite håp om å lykkes, men den som intet våger etc... - så jeg lot det stå til. Slengte ut to stenger i knurrulkeland og fisket rett ned med en stang. Fikk noen fløyfisk, en liten steinbit, en sandflyndre og en gapeflyndre på rettned-fiske. I praksis ble det (gitt tiden) to utkast på knurrulkestengene. Første utkast gav en slimålball som ødela taklet på den ene stanga og en ganske stor fløyfisk på den andre. Tok meg ikke tid til å veie fløyfisken - rigga opp igjen og kasta ut begge stengene på nytt. Tida rant ut og jeg begynte å pakke sammen. Sveivet inn knurrulkestang nr. 1 og hadde vel egentlig konkludert med at det kom til å ende som forventet - men måtte le da jeg så først en slimålklump og så den etterlengta knurrulka - noen ganger har en mer flaks enn det er lov å ha!

Endelig satt knurrulka - art #104! Vekta var for øvrig 27,3g

Ingen kommentarer: