7. oktober 2012

Visterflo 6.10

Hadde familien på Vestlandet - så jeg tenkte jeg måtte nytte sjansen til å få til en jiggetur i Visterflo igjen, selv om ryktene sa at det begynner å bli litt seint. Jeg og Stein freste nedover rundt 07, og satte båten på vannet litt over 8.30. Tett tåke - men ellers flotte forholdt, og sola gled gradvis opp, så alt lå til rette for en nydelig dag.

Et strek i regninga var imidlertid at motoren streika - hadde testa den kvelden før, men av en eller annen grunn slo den seg vrang. Prøvde sporadisk utover dagen uten suksess - får gi den en skikkelig overhaling... Imidlertid funka det jo med elmotoren - det går bare litt tregt, siden den egentlig er til gummibåten og har litt lite skyvekraft, og siden jeg ikke turte å kjøre full guffe i redsel for å gå tom for strøm.

Vi jigga oss uansett rundt - og fikk opp en og annen fisk, uten at det noen gang tok av. Jeg og Stein endte vel med 12 hver - Steins antatt 2 største kroket seg av i vannet og ble ikke veid - mine 2 største ble veid til 890g og 770g - og det er akkurat slik at de fyller opp på topp 10-lista mi (ja jeg vet, ikke veldig imponerende). Utpå ettermiddagen døde imidlertid fisket totalt ut, og vi kom til at det var bare å pakke sammen å komme seg hjemover - en fin tur var det uansett, og abborjigging er mildt sagt super gøy. Neste år!

Ingen kommentarer: