21. august 2012

Kongsvinger 17.8

Hadde mulighet for en tur på fredagskvelden - og da det klarnet opp og ble fint vært følte jeg at jeg burde nytte muligheten. Tricky forhold for tiden - men SIVA ved Kongsvinger er en ganske stabil plass som ikke påvirkes for mye av vannstanden i Glomma - så jeg kom til at det var verdt kjøreturen.

På plass der oppe litt før 19 - fine forhold - jeg foret ganske bra og hadde litt trua, særlig fordi jeg oppdaget at håven lå igjen hjemme. Tok likevel tid før det skjedde noe særlig - fiska med mais/mark på en stang og "lurestang" med reke litt lenger nede, og hadde en del smånapping på marken - og det kom også opp et par små mort og en liten abbor etter hvert.

Etter en stund var det noen reale røsk i rekestanga, men den satt ikke. Lukta stam lang vei - og selv om det nesten ikke skal være stam der er det faktisk det jeg har fått mest (dvs. har vært der 2 ganger og fått stam begge ganger). Litt etter satt den - og en nydelig stam på 1720g/51cm kom opp. Tror faktisk det er den samme fisken jeg har fått hver gang jeg er der:-). Litt etter ble det en ny fisk på rekestanga - en laaang, men slunken buk denne gangen, veid til 2020g.

Etter dette døde det på rekestanga - men det var fisk inne rett foran meg. Fikk 2 mindre buk på mark/mais (1740g & 1490g), men hadde flere napp som ikke ville sitte. Mistenkte at noe av det måtte være brasme, og satt litt inn i skumringa i håp om å lure opp noen, men etter hvert tok horken over - og etter noen runder med avkroking av hork pakkket jeg sammen og kjørte hjemover. Fin tur, fine forhold og ikke alt for ille med mygg en gang.

Ingen kommentarer: