28. september 2011

Gjøvik 9.-10.9

Etter sist helgs brasmefiske snakket jeg og Ståle om å prøve å få til en ny tur oppover, og da været endelig så ut til å bli OK ble vi enige om å kjøre oppover fredagskvelden og fiske utover lørdagen.

Litt over 19 var vi klar til å kjøre oppover, men en bil full av stasj... Vel på plass rundt 21 (etter kø på E6 nordover, litt handling på veien++), og ekstremt høy vannstand samt blikkstille møtte oss. Blandet litt for og begynte å fiske, og hadde begge noen lovende napp, samt at jeg missa en brasmeaktig fisk før horken tok helt over...

Litt over midnatt ble det kjølig og vi rigga 2-manns bivvyen og gikk til køys... Litt over 5 var det opp igjen - kjølig var det, men ellers fine forhold og vi hadde begge trua... Først ble det noe mort på Ståle, før han kroka en standardbrasme som av en eller annen merkelig grunn datt av kroken halvmeteren før håven, og ble liggende sidelengs ganske lenge før den plutselig stakk. Jeg mistet også en brasme, og Ståle misset enda en - før første brasme kom på land for min del: Ny pers på 2960g/61cm. Ståle fikk alt annet enn brasme - han mistet en til av riktig sort, og fikk abbor, sik og enda noen mort... Jeg fikk en brasme til på 2880g/63cm før det endelig ble Ståles tur med en på 2450g/59cm... Etter det ble det gradvis stillere og stillere på fiskefronten etter hvert som været ble finere og finere. Sporadisk smånapping innimellom, og rulling et stykke utpå, men lite action. Vi ble sittende likevel - været var nydelig og vi tenkte at det sikkert kom til å skje noe etter hvert. Jeg fikk trua opp en brasme til: 2890g/62cm - og dermed den 3. over tidligere pers, men det ble med det - bortsett fra noen flere mort og abbor på Ståle.

Ikke den heeelt store uttellingen mao. - men det fine været oppveide en god del for det, og det ble da brasmepers på begge to... (Ståle perset vel faktisk på mort også - og muligens på sik?)

Ingen kommentarer: