16. juni 2009

Sørv i Østfold - 29.5, 31.5 og 6.6

29.5
Vi lot oss friste av fineværet i går og satset på sørv. Kom avgårde ikke så alt for seint, men trafikken var en strek i regningen (stengt Follo-tunell + trafikkulykke som kostet oss en god del tid), så vi var ikke på plass før bortimot 22

Deilig var det uansett med litt sørv-fiske - det ble ikke det helt store for min del, min største var 820g, og det ble noen flere på over halvkiloen på oss, men prikken over i-en manglet. I tillegg kom det opp noe brasme og flire, og irriterende mange småål... Litt over midnatt ble det ganske stille, og rundt halv 2 kalte vi det en dag - hjemme rundt 3 og ganske trøtt i dag...

31.5
Ikke det helt store for min del - 860 som største, og bare en til over 500. I tillegg ble det 30-40 mindre sørv, 2 små stam, 3 mort, 2 flirer, 6 brasmer (de to største 1720 og 1810), et par ål og en gjedde... Men jeg fikk sett Ole-Håkon dra opp en helt fantastisk sørv på 1280g, og bare det var egentlig verdt turen...

6.6
Da kan jeg notere meg for min mest begredelige sørvtur noensinne...

Fisket fra 21-02, fikk 3 små sørv og en ål (!)

Tydeligvis feil sted til feil tid, hørte gutta tvers over hadde fisk på 1250 og 1040 ihvertfall - jaja...

Ingen kommentarer: