14. september 2008

3 turer til etter ål

Årungen 21.8
Vi testet et nytt sted, der Ståle fikk en lisse på 450g, jeg hadde et napp...

Årungen 5.9
Jeg og Ståle ble enige om å gjøre et nytt åleforsøk i Årungen i går. Vi var på plass i sørenden en gang rundt 21, og der var det et par tyskere, men de stakk ganske kjapt... Vi rigget opp 3 stenger hver med mark og reke som agn. Ikke alt for lenge etter hadde Ståle et heftig run og kroket en småpen ål på rundt kiloen. Det var sleipt langs land og etter en temmelig klønete håving greide ålen å vri seg seg ut av håven og stikke. Like etter fikk jeg en lisse på 450g. Så var det stille en lang stund, men akkurat da vi tenkte å gi oss en gang etter middnatt nappet det igjen. Ståle fikk en på noe over halvkiloen, og jeg fikk en på drøye kiloen som etter nok en runde kløning på sleipt berg greide å stikke før den ble fotografert...

Årungen 12.9
Nytt forsøk i Årungen for meg og Ståle, men uten suksess... Et par run, det var alt...

Ingen kommentarer: