5. juli 2008

Skinnerflo - 3 turer - endelig kilossørv

Skinnerflo 1.6
Tok turen ned til Skinnerflo på jakt ette kilossørven sammen med Ståle. Fisket ble ikke det helt store. Hver gang foringen begynte å gi effekt var rovfisken på plass og det ble dødt igjen i en lengre periode.

Resultatet ble noen småsørv + en som ble veid til 610g. I tillegg hadde jeg på noe som kunne ha vært interessant på den ene rovfiskestanga, men fisken slet på vei inn.

Skinnerflo 6.6
Nytt forsøk i Skinnerflo med Ståle. Ståle fikk et par pene, 960g og 880g. Selv fikk jeg ingen sørv større enn 720g, men jeg fikk en del brasme og slikt, samt en ål. Uansett en fin tur!

Skinnerflo 7.6
Ny tur, alene denne gangen.
Fisket var ganke brukbart: Først var det mye sørv der av moderat størrelse, men jeg fikk ikke opp mange før det ble utrolig mye mort, en del flire og noen stam. Ble også plaga litt av en gjedde, så jeg la ut en rovfiskstang. Var borti en tuuung sørv som slapp like ved land, men jeg fikk ikke sett størrelsen orntli. Rundt 23 fikk jeg det jeg kom for: En praktfull sørv på 1040g/40cm , men det var til gjengjeld også den eneste sørven av interessant størrelse som kom opp. Fikk flere brasmer på opp halvannen kilo - største jeg har sett der, et par ål, og jeg kjørte gjedda som plaget meg en god stund...




1040g/40cm

Ingen kommentarer: