20. mai 2008

Vorma 1.5 (noen ganger stemmer alt!)

Ble en liten kveldstur sammen med Ståle. Kom seint avgårde og hadde egentlig ikke trua, men fant en neve med mark og kom meg opp til Vorma nærmere halv ni... Elva var stille og speilblank, med enkelte spredte vak. Etter en drøy halvtimes fiske registrerte vi begge litt smånapping, og ganske snart kroket Ståle en harr på knappe 600g. Mens han holdt på med avkroking nappet det hos meg også, og det svarte tungt i motsatt ende. Ikke så veldig sprekt faktisk, men da jeg så den skjønte jeg straks at det var pers på gang - og da den lå i håven skjønte jeg at et av årets mål, kilosgrensa på harr, var nådd. 1110g og drøye 47 cm (kontrollmåling av senestumpen jeg kappet i fiskelengde viser nærmere 48 enn 47) var fasit - en fantastisk fisk!

Etter dette mørknet det snart og det ble stille på fiskefronten. Noe over kl ti bestemte vi oss for å pakke sammen. Da jeg hadde pakket ned den ene stanga og skulle begynne med nr. 2 (der jeg hadde byttet agn til reke) nappet det tungt igjen. Med lett feederstang måtte jeg ta det forsiktig, for det uktet stor lake av nappet. Etter en lang fight håvet Ståle kveldens andre specimenfisk for min del: Lake på 2910g

Her er noen bilder:




Ingen kommentarer: