14. mai 2007

Rømua 2. mai, Øyeren 3. mai, Glomma 4. mai

Har hatt 3 små turer uten det helt store: Først en kveldstur til utløpet av Rømua på jakt etter rovfisk. Fine forhold med bortimot 5 cm sikt (noe som er ganske mye i Rømua), fin vannstand men en del rusk i vannet. Mye småfiskaktivitet og noen store fisk som jaget i overflaten. Ingenting spennede å få, men en liten gjedde samt 5 små mort kom opp...

Deretter en rekognoseringstur til norddelen av gruntvannsbassenget i Øyeren - for å se om gjørsen snart er på plass der. Kraftig vind og noe lav vannstand gjorde fiske vanskelig, men jeg la ut 3 stenger for å se om det var tegn til liv. Det var det imidlertid ikke - men jeg tenker at om en ukes tid er det flotte forhold der...

Tredje tur var jeg og Ståle i Glomma - der begynner forholdene virkelig å bli flotte - med høy vannstand og sånn passelig farget vann. Storstammen er imidlertid ikke helt på hugget. Jeg så riktignok temmelig grov stam som var oppe ute i strømkanten, men ikke noen av dem ville opp. Imidlertid ble det 7 stam på meg, den største 1525g - samt to standardbuk (1200-1300g). Bra snittstørrelse på stammen - ingen under 1100-1200g, men ingen skikkelig store heller altså. Ståle fikk en liten stam, 2 buk og 2 mort.

Ingen kommentarer: