16. september 2006

Dynovika/Fetsund 1.9

Jeg og Ståle fikk pressa inn en liten kveldstur 1.9 også - og bestemte oss for å begynne i Dyno etter aspen. Mye jaging i overflata, men det meste av det så ut til å være smågjedder, småabbor og smågjørs. Jeg hadde et par finne lugg på spinner/sluk, men ingen som ville sitte. Ståle fikk opp en gjedde på knappe 2 kg.

Jeg gikk over til å prøvekaste kastenettet mitt, en forestilling som sikkert hadde vært kult å ha på video Fikk imidlertid opp noen få agnfisk - samt en bitteliten gjedde som nå er i akvariet i garasjen... Bunnmeite med agnfisk rundt lensa gav en god del napping, men det eneste jeg greide å kroke/få opp var en kilosgjørs.

Da det hadde vært stille en stund fortsatte vi til Fetsund - prøvde bunnmeite med reke og sild fra brygga, men det eneste som kom opp var en mikrolake, som ble med hjem som selskap for gjedda i akvariet (ser for meg en slags "who eats who"-konkurranse etter hvert, men laka er 20 ganger større en gjedda, så det sier vel seg selv hva som kommer til å skje). Ellers fikk vi kroket et par fine båter med småfulle båtførere/passasjerer - da den siste la i land rett over bunnmeitestengene våre litt over midnatt og de fortalte at de hadde tenkt å slå seg til der for natta pakka vi sammen...

Ingen kommentarer: