3. november 2005

Lake 2.11 & stam 3.11

2.11 tok jeg en liten kveldstur etter lake i Glomma igjen - elva var stor og grumsete, men smålaka var på hugget den. Fikk 4 små laker før jeg pakket sammen - holdt ikke på så lenge denne kvelden...

3.11 tok jeg en halv dag avspasering for å fiske. Har hatt det hektisk på jobben i det siste og måtte ha en pause - greide å få til en avspaseringsdag og hadde store planer. Været var imidlertid ikke det beste (for å si det mildt) og jeg var nesten inne på tanken om å droppe hele turen - men fisking velger en aldri bort, så det ble til at jeg tok en tur ut likevel. Lurte lenge på hva jeg skulle prøve - men hadde lyst til å fiske stam, så da prøvde jeg stam i Glomma...

Nesten 3 timer i regnværet gav tilsammen 3 stam - største på 1250g, de to andre under kiloen - i tillegg hadde jeg minst like mange napp. Mye og grumsete vann, mengder av rusk i vannet og sterk vind gjorde fisket ganske vanskelig, og i tillegg var det både kaldt, surt og fryktelig vått.

Ingen kommentarer: