25. mai 2005

Ingen asp, men brasme & vederbuk 24.5

Tenkte jeg skulle prøve etter aspen den 24.5, og tok en tur til Dynovika med spinnstanga. Tok også med en stor håv for å sikre meg litt agn. Agnhentingen gikk veldig fint, fikk vel opp et par hundre lauer samt et titalls mort etter noen håvdrag...

Aspen var også litt i farta, men ville ikke sitte. Hadde på en pen en som slapp etter en stund, samt ganske mange hugg. Det var imidlertid masse gytebrasme på plass, så jeg huket to i ryggen og var borti ganske mange - hadde imidlertid et klokkerent hugg på en spinner av en brasme på 1280g, deretter fikk jeg en temmelig sprek en på 1710g som hadde slukt (!) en 18g tobysluk.

Brasme på 1710g tatt på en Toby 18g

Etter en stund kom Ståle også, og vi ble enige om å prøve et annet sted. Turen gikk til vederbukplassen min i Fetsund, for vi var gira på å få litt fisk. Fisket var ganske tregt til å begynne med, og det var kald vind, men det tok seg opp etter hvert. Fasit for et par timers fiske ble 7 vederbuk for meg, med vektene 1420g, 1410g, 1280g, 1250g, 1210g, 1150g og 940g. Ståle fikk vel 5, med en pen topp på 1700g...

Ståle med ny pers på - 1700g

Ingen kommentarer: