6. januar 2023

Fiskesesongen 2022 - en oppsummering

Må vel oppsummere også fiskeåret 2022 - tradisjonen tro...

Koronaperioden tok litt fokus bort fra fisking, og det ble mindre fiske enn ønsket/tenkt også i 2022. Hadde noen bra turer, men kom meg ikke ut på langt nær så mye som jeg kunne ønsket - og endte vel med en "all time low", mye pga. veldig lite fiske både på forsommeren og i høstsesongen. Satser dog på bedre tider i 2023, ikke minst fordi lysten er der og jeg har mange arter jeg ønsker å fiske mer etter fremover.

Her er uansett sesongen 2022, kort oppsummert:

Scorer dårlig på alt rent statistikkmessig dette året, men det henger jo sammen - så det er kanskje ikke så uventet. Holder meg likevel til det "vanlige formatet" og oppsummerer på sedvanlig vis.

Statistikk for fiskesesongen 2022

Antall fisketurer: 23
 
Totalt antall fisk (ca.): 280
 
Fiskearter - ferskvann (6):
  • Abbor 
  • Lake 
  • Mort 
  • Stam 
  • Vederbuk 
  • Ørret
Veldig lenge siden denne lista har vært så kort - jaja...
 
Fiskearter - saltvann (23):
  • Berggylte 
  • Bergnebb 
  • Blåstål/rødnebb 
  • Brosme 
  • Hvitting 
  • Hyse 
  • Hågjel 
  • Knurr 
  • Lange 
  • Lusuer 
  • Lyr 
  • Lysing 
  • Makrell 
  • Piggskate 
  • Piggvar 
  • Rødspette 
  • Sandflyndre 
  • Sei 
  • Sjøørret 
  • Skjellbrosme 
  • Sypike 
  • Torsk 
  • Ulke

Lenge siden denne lista har vært så kort også - men har jammen ikke mange turer i saltvann i år - bortsett fra Aukra-turen og noen turer i Oslofjorden. 

Nye perser: Piggvar 6700g/68 cm
 
Drømmefisk, og årets beste fisk med enormt stor margin. Tar nok en stund før jeg topper denne, selv om heg fremdeles drømmer om en 10+
 
Beste fisker: Se over...
 
Nye arter: Ingen nye arter i år heller.
 
Fiskearter utlandet:Ingen fisketur i utlandet, så da heller ingen fiskearter... Så dog mange kule arter på fiskemarkedet i Busan!
 

 

 

Ingen kommentarer: