14. september 2019

Stamfiske 21.6, 23.6, 28.6, 30.6, 3.7 & 5.7

Glomma 21.6
Tok turen til Kongsvinger med Andrea. Uventet nok nesten bare småfisk denne gangen. Andreas fikk en stam på 1800+, ellers var det labert både når det gjelder størrelse og antall.

Glomma 23.6 
Alenetur til Årnes. Plagsom mygg, tregt fiske - men fikk 2 fine buk på flytebrød, begge sånn 17-1800g.

Glomma 28.6
Testa en plass ved Vamma jeg aldri har fiska før sammen med Andreas. Grusom plass å komme til på, får neppe besøk fra meg noen gang igjen. Selve plassen var dog kul, men stammen var ikke på plass. Etter litt foring fikk vi dog fora inn noen buk, og fikk en buk hver. Min buk var en flott sak på 2325g, og dermed min nest største buk noensinne, Andreas sin var også fin, men litt kort og klokka inn på 1700-ish.




Min nest største buk noensinne - 2325g (foto: Andreas Næristorp)


Glomma 30.6 
Tok turen til Funnefoss med Synne. Fiska et par timer på OK forhold, uten et eneste skikkelig napp. Jaja...

Glomma 3.7
Ny stamtur til Østfold med Ole Håkon. Som vanlig en del fisk, men ikke så mye action som det ofte er der. Min kveld hadde dog maks uttelling. Tidlig på kvelden kasta jeg en stang langt ut og ned, og kroka en tung fisk. Den havna ganske greit i håven og klokka inn på 2430g/56cm - faktisk tangering av persen min på stam.



Tangering av stampers - 2430g/56 cm (foto: Ole-Håkon Heier) 

Kvelden var ikke over med det - jeg hadde en matchstang med frilina reke liggende helt inne på grunna og jammen kroka jeg ikke en veeeldig tung fisk på den også. Sleit med å vurdere helt hvor stor den var, men fighta lenge med lettmatch og 0.21. Da den endelig lå i håven så jeg at den faktisk var betydelig større enn den forrige - altså ny pers!

Ny stampers - 2890g/62 cm - drømmefisk! (foto: Ole-Håkon Heier)

Glomma 5.7
Ny tur til Glomma ved Vamma denne gangen med Ståle. Plassen vi fiska, og det kom opp flere fisk, men ingen stor. Fin kveld og en del fisk på land gjorde at det likevel var en bra tur.

Ingen kommentarer: