18. juni 2019

Skinnerflo 4.6

Ole Håkon inviterte til Skinnerflotur - og jeg merka at det frista å prøve igjen, er vel 5 år siden sist. Pakka sammen meiteutstyret og tok turen nedover. Kjente det kriblet litt når jeg var på plass - godt å være tilbake, selv om forventningen til resultatene var moderat.

Rigga meg opp på en av de gamle plassene. Ole-Håkon kjørte kombo med rovfiskutstyr, og hadde bra action av gjedde og gjørs. Selv kjørte jeg kun feeder, og fikk etter hvert noe fisk inn på foret. Mest småfisk (lauer og mort), men også litt større fisk innimellom. Fikk først noen abbor, deretter ble det flere sørv, noen få flirer og ei lita brasme. Størrelsen av som ventet ikke all verden å skryte av, men største sørv klokka inn på småpene 520g, og det var deilig å endelig fiske sørv igjen.

Utpå kvelden fikk jeg et klassisk Skinnerfloproblem med ei gjedde som parkerte på forplassen, og fisket døde gradvis - så vi gav oss ikke alt for seint. Blir nok tur igjen neste år tenker jeg, godt å være tilbake:-)

Ingen kommentarer: